SOĞAN NEDEN GÖZ YAŞARTIR??

Nisan 03, 2015

Bir soğanı dilimlediğimizde bircok sayıda soğan hücresini kırarak açmış oluruz.
Bu hücrelerin bazıları içlerinde enzimler barındırır ve dilimlenerek açıldıklarında bu
enzimler dışarı çıkar.
Aminoasit bu çıkan enzimlerden biridir ve çıktığında gaz halini alır.
Bu gaz gözlere ulaştığında gözlerin nemli kalmasını sağlayan sıvı bu gaza tepki verir.Bu da kimyasalların yeniden şekillenmesini sağlar,orta şiddette bir sülfürik asit üretir ve bu gözleri rahatsız eder.Gözlerdeki sinir uçları çok hassastır ve bu etkiye çok çabuk tepki verir.
Soğan doğradığımızda gözlerimizin yaşarmasının sebebi budur .Beyin gözü rahatsız eden asidi sulandırarak gözlerin korunmasını sağlamak için gözyaşı kanallarına daha fazla su üretmesi mesajını gönderir.

You Might Also Like

6 yorum

  1. Merhaba canım . Bugünkü mim etkinliğinde ben seni mimledim
    http://tigrisdriver.blogspot.com.tr/2015/04/yine-mimlendim.html?m=1 Cevaplarını merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
  2. Böyle bilimsel açıdan bakınca soğana saygı duydum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nimet o tabi saygı duycaz=))) bazı insanlardan cok daha faydası var sağlığa=))))

      Sil
  3. Ay o sogan nasil acitiyor gozlerimi yemek yaparken yapmak istemedigim tek sey sogan dogramak sanirim:) boyle guzel bilgiler paylasman cok guzel oluyor canim devami gelsin hep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım=)) aynen devam izlemede kal bebek..
      biraz dagözyaşları saklama sanatı desek yeridir yani=)

      Sil

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images